אלקין: אם ליהדות התורה יהיו שני מועמדים, שניהם לא ייבחרו

    אבי יעקב 1 Comment on אלקין: אם ליהדות התורה יהיו שני מועמדים, שניהם לא ייבחרו
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הקליטה זאב אלקין שוחח הבוקר עם בצלאל קאהן ודוד חכם בתוכנית 'מדברים אקטואליה' על המצב הפוליטי הנפיץ לאור נסיונות ההתחמקות של הליכוד מביצוע סעיפי ההסכם עם החרדים.

    "ההסכמים ידועים וקיימים. אני לא שר אוצר ואינני יודע מה קורה. לפעמים מקובל שבהסכמה מוסיפים סעיפים נוספים או משנים דברים. מסקנות וועדת לוקר של תקציב הביטחון לא ידענו. אני מעריך שיקויים מה שהוסכם" אמר אלקין.

    לשאלה האם הוא לא מעורב בנושא ענה אלקין "יש לי כל כך הרבה מה לעשות גם במשרד הקליטה וגם ב'לענייני ירושלים' אבל שצריך קוראים לי להתייעצות. בנושא הזה לא הגענו לשעת חרום ולא קראו לי".

    איך מגיעים למצב כזה שאחרי שלושה חודשים משנים כללים?
    מסקנות וועדת לוקר זה לא דבר זניח. זה מדובר בכה מיליארדי שקלים אנו מבינים יותר מה קורה היום, ומה זז בכלכלה העולמית. לומדים מזה תיקונים ועוד. זה לא תירוצים בדיעבד אלא מציאות. מאמין שלא יההי יהיה על זה משבר. אין תקציב בלי משברון אבל מקווה שהממשלה לא תיפגע מזה.

    תגובתך על דרישת לפיד להקים וועדת חקירה
    אני חושב שזו דרישה חצופה. זה מזכיר את הניסיון שלו להראות את עצמו כמגן החרדים. שנתיים הוא ישב בממשלה ובקבינט בתפקיד בכיר ביותר, והיה שותף לכל ההחלטות, לא זכור לי שהוא התפטר בגלל העמדה של ראש הממשלה.

    את לפיד מעניין להיות בכותרות. הוא במאבק מול בוז'י הרצוג מי יהיה ראש החץ. הוא בהחלט מאתגר את הרצוג, לצערי בעידן שלנו מספיק לעשות ספינים ולהצליח. אם הוא היה מוטרד יותר הייתי מצפה ממנו לשנות את המינון. פחות ראיונות בעברית ולשים קצת את הפוליטיקה בצד. הוא מחלק את הזמן יותר בעברית ופחות בתקשורת העולמית שם הוא נאלץ להיות ממלכתי.

    מה דעתך על הסאגה ביהדות התורה?
    אני מעריך שיהיה חוק נורווגי. כך סוכם בהסכם קואליציוני ואנחנו בדרך הזה. יעקב אשר פרלמנטר מצוין ואשמח לראות בכנסת.

    "הסיכום הסופי היה מול מחליפי צחי הנגבי. זה הגיע לחצי קדנציה ראשונה ביהדות התורה, לא נכנסנו לשמות מי יקבל. באיזה שלב הגיע אלינו אייכלר עם הצעות לחילופי תפקידים. היה לו ביד את ביו"ר הכנסת לחצי קדנציה, באיזה שלב עלתה אפשרות שאולי וועדה למינוי דיינים תעבור לליכוד או לש"ס בסוף זה נשאר ביהדות התורה. מי הח"כ שיאייש את התפקיד זה הסיעה תחליט. אגב, אם היא לא תידע להחליט או שיהיה לה שני מועמדים הקואליציה לא תתמוך באף אחד מהם".

    "הייתי שמח מאוד לו יהדות התורה שמורכבת בכמה סיעות יגיעו להסכמות ביניהם. מעולם לא התיימרתי לפתור בעיות בתוך יהדות התורה זה גדול עלי".

    על הדיווחים שיהונתן פולארד חוזר הביתה אמר אלקין כי הוא קורא יחד עם כולם את הכתבות. "יש פה עינוי דין מאוד ברור, התעמרות אישית בפולארד. האמריקאיים שחררו המון אנשים ואותו משאירים. מקווה שבסוף יקרה הדבר הנכון".

    הוא גם סיפר על רכזת הלשכה שלו, אשה חרדית "מוכשרת מאוד לדבריו", וסיפר על פעילות הלשכה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הנה הוא מצדיק את דברי גפני 'אייכלר הציע חילופי תפקידים' היינו אייכלר וויתר על הוועדה